Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forum ontwikkelingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Forum ontwikkelingen

Hallo mensen,

Voor de gebruikers die de engelse delen van de site niet volgen wilde ik even de aandacht vestigen op een aantal recente ontwikkelingen op het forum:

1. Wellicht is het je opgevallen dat er tegenwoordig in de rechter bovenhoek een Donate-button te vinden is. Die is ingesteld om dit forum betaalbaar te houden. Op dit moment wordt Revitforum in zijn geheel bekostigd door de oprichter, Klaus Munkholm. Aangezien dit forum heel hard groeit wordt dat wat kostbaar om vol te houden. Voor komend jaar wordt een nieuw (en veel duurder) hostingpakket noodzakelijk, waarvoor in totaal ongeveer 1500,- USD nodig is. Met deze knop kun je een, geheel vrijwillige en anonieme, bijdrage doen om dit forum in stand te houden. Lees meer hier (in het engels).
    Er is hier een uitgebreide discussie over geweest of er iets tegenover moest staan, in de vorm van content alleen beschikbaar voor betalende leden, of een symbooltje om aan te geven dat je gedoneerd hebt. De algemene consensus was dat dit niet gewenst is om te voorkomen dat mensen het idee krijgen onder druk te worden gezet.

2. Een tweede discussie die gaande is, is hoe er moet worden omgegaan met adverterende forumleden. Die discussie heb ik zelf opgestart omdat het mij niet helemaal duidelijk is wat nu wel en niet kan. Op dit moment lijkt het heel veel leden eigenlijk niet veel uit te maken, maar als je wel een mening hebt post die dan hier of in de originele thread.

3. Ik schrijf regelmatig engelstalige weblogs voor de Revitforum weblog. Mijn eigen blogs komen (met enige vertraging) ook op mijn eigen site terecht. Er zijn ook andere leden die bloggen, ook in het Engels. Als er behoefte is die ook in het Nederlands aan te bieden, dan hoor ik het graag. Het zal niet gaan om dat hier ook te doen, maar dan worden ze vertaald en op mijn eigen site geplaatst.

Als laatste: zijn er eigenlijk veel Nederlandse leden die het engelse forum NIET volgen? Want dan probeer ik wat vaker interessante weetjes te vertalen naar het nederlandse deel...
    Martijn de Riet
    Professional Revit Consultant | Revit API Developer
    MdR Advies
    Planta1 Revit Online Consulting

Hoi,

Ik ben hier nieuw, dus ik zeg maar even gedag
    Bedankt voor je inzet Martijn (al je topics). Ik zie dat we allen kunnen profiteren van je kennis.

Ik lees overigens ook af en toe in het Engels

Hebben jullie trouwens tips voor me als amateur zijnde?

Groeten!

Comment

1. Ik zal binnenkort eens kijken of ik een paar cent over heb

2. Adverterende forum leden, das altijd een lastige, maar zolang het binnen de perken blijft is het OK denk ik. Als iemand in elke thread reclame gaat zitten maken zonder verder nuttige bijdrage aan het topic, dan is dat uiteraard niet OK.

3. I keep track of the English forum as well (Ik houd het Engelse forum ook bij)
      Company Website: www.deurloobm.nl
      Revit Ideas: Is this family Mirrored? | Approve warnings | Family Type parameter just those in the family

Comment

Originally posted by FurkyStyle View Post
        Hoi,

Ik ben hier nieuw, dus ik zeg maar even gedag
        Bedankt voor je inzet Martijn (al je topics). Ik zie dat we allen kunnen profiteren van je kennis.

Ik lees overigens ook af en toe in het Engels

Hebben jullie trouwens tips voor me als amateur zijnde?

Groeten!
        HEEEEL VEEL OEFENEN!
        Serieus: uren maken. Veel frustraties ondergaan. Al doende leert men...
        Martijn de Riet
        MdR Advies

Comment

Originally posted by mdradvies View Post
          HEEEEL VEEL OEFENEN!
          Serieus: uren maken. Veel frustraties ondergaan. Al doende leert men...
          Yep, net zo lang door gaan totdat je die $%^&#$ oranje kleur en de de text "restraints are not satisfied" meer kan zien. (Ik zelf ben nog lang niet zo ver )
          Revit Ideas: Is this family Mirrored? | Approve warnings | Family Type parameter just those in the family

Comment

Originally posted by Robin Deurloo View Post
            Yep, net zo lang door gaan totdat je die $%^&#$ oranje kleur en de de text "restraints are not satisfied" meer kan zien. (Ik zelf ben nog lang niet zo ver )
            Duidelijk niet, want het is "Constraints aren't satisfied... :laugh:
            Martijn de Riet
            MdR Advies

Comment

Die constraints voelen anders vaak als restraints

Comment

Ik kijk nu net even in het nederlandse forum of ik misschien iets tegenkom wat niet in het engelse forum staat.

1. ik zie dat dit forum inhoudelijk zéér goed en actief is. Dus ik zal mijn duit in het zakje gaan doen.

2. wat jij doet lijkt me prima: als signature je bedrijf noemen. Ik kan mij van de Autodesk discussiongroups iemand herinneren die in 80% van zijn replies reclame maakte voor zijn product. Dat is irritant omdat je dan niet bijdraagt aan de oplossing van de vraag in het topic. Maar als er een oplossing is voor een probleem en dat is een commerciële add-in dan mag dat best genoemd worden.
                Maar als mensen gaan zeggen: 'Je kan mij inhuren om je probleem op te lossen.' dan wordt dat snel vervelend natuurlijk.

3. persoonlijk ben ik tegen dit soort secties in verschillende talen.
                (Tenzij het misschien specifiek gaat over Nederlandse add-ins zoals de 3B-werkmethodiek die wij gebruiken. Maar daar zijn weer andere fora voor.)
                Ik vind dat een forum zoveel mogelijk mensen moet helpen en dus in het Engels moet.
                Sowieso zitten nederlandse posts al vol met engelse termen aangezien het pakket in het engels is.

Comment

Originally posted by mno View Post
                  Ik kijk nu net even in het nederlandse forum of ik misschien iets tegenkom wat niet in het engelse forum staat.

1. ik zie dat dit forum inhoudelijk zéér goed en actief is. Dus ik zal mijn duit in het zakje gaan doen.
                  Goed om te horen... Mag best wat meer activiteit hebben van mij.

2. wat jij doet lijkt me prima: als signature je bedrijf noemen. Ik kan mij van de Autodesk discussiongroups iemand herinneren die in 80% van zijn replies reclame maakte voor zijn product. Dat is irritant omdat je dan niet bijdraagt aan de oplossing van de vraag in het topic. Maar als er een oplossing is voor een probleem en dat is een commerciële add-in dan mag dat best genoemd worden.
                  Maar als mensen gaan zeggen: 'Je kan mij inhuren om je probleem op te lossen.' dan wordt dat snel vervelend natuurlijk.
                  Dat is een beetje de consensus. Alleen vervelend dat het altijd een glijdende schaal is, dus vandaar dat ik de discussie toch eens aan wilde zwengelen.

3. persoonlijk ben ik tegen dit soort secties in verschillende talen.
                  (Tenzij het misschien specifiek gaat over Nederlandse add-ins zoals de 3B-werkmethodiek die wij gebruiken. Maar daar zijn weer andere fora voor.)
                  Ik vind dat een forum zoveel mogelijk mensen moet helpen en dus in het Engels moet.
                  Sowieso zitten nederlandse posts al vol met engelse termen aangezien het pakket in het engels is.
                  Klopt, maar jij kunt je redden in het engels. En dat geldt niet voor iedereen. Buiten dat zijn de nederlandse fora op sterven na dood (ook revitusers.nl). Dus vandaar dat ik hier toch ook wel een Nederlandse sectie wilde hebben.
                  Het is niet de bedoeling hier specifieke Nederlandse addins te bespreken (maar ook geen probleem zolang de regels uit je tweede punt maar worden gerespecteerd)
                  Martijn de Riet
                  MdR Advies

Comment