Announcement

Collapse
No announcement yet.

Situatie in onderhoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Situatie in onderhoek

Goed, ik heb de bestaande situatie van mijn project (zie bijlage) bijna klaar en was de laatste dingentjes aan het doen voordat ik PDF's ging draaien voor naar de opdrachtgever. Kaders opmaken en invullen, laatste check of alles er goed uitziet e.d.

Eén van de dingen die we gewend zijn vanuit AutoCAD was dat in de onderhoek een kleine situatie staat (zie bijlage), waar je eventueel kunt aangeven bij welk bouwdeel de tekening hoort (niet van toepassing voor dit project, maar even vooruit denkende).

Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb een CAD onderlegger geimporteerd en deze op maaiveld hoogte gelegd. Hiervan een groot formaat situatie tekening gemaakt (1:500). Nu wil ik die zelfde situatie, dus 1:2000 ofzo, in all mijn kaders hebben. Het probleem is dat ik mijn view maar op één sheet kan plaatsen.

Ik heb nog zitten proberen om de situatie in een legend te stoppen, maar daar krijg ik dan mijn gebouw er weer niet bij.

Iemand een idee, of is het onbegonnen werk?
    Attached Files
    Company Website: www.deurloobm.nl
    Revit Ideas: Is this family Mirrored? | Approve warnings | Family Type parameter just those in the family

een detail group kun je zowel in een model view als een legend view gebruiken. trek je plattegrond schematisch over met detail lines of filled regions, en groepeer die. kopieer de groep naar een legend view en stel de gewenste schaal in. de legend view kun je op zoveel sheets plaatsen als je wilt. als je je plattegrond nog eens aanpast moet je ook je detail groep aanpassen, maar slechts 1 keer.
    Last edited by ekkonap; August 16, 2011, 06:51 PM.
    There must be a better way...

Ekko Nap
    Professional nitpicker, architect, revit consultant, etc.

Comment

so many 2 letters here

Comment

Originally posted by ekkonap View Post
        een detail group kun je zowel in een model view als een legend view gebruiken. trek je plattegrond schematisch over met detail lines of filled regions, en groepeer die. kopieer de groep naar een legend view en stel de gewenste schaal in. de legend view kun je op zoveel sheets plaatsen als je wilt. als je je plattegrond nog eens aanpast moet je ook je detail groep aanpassen, maar slechts 1 keer.
        Lijkt mij ook de enige goede manier. Kijk trouwens ook eens in deze thread en deze thread voor tips om dit soort dingen in de onderhoek te doen met juiste annotaties en parametrisch opgezet....
        Martijn de Riet
        Professional Revit Consultant | Revit API Developer
        MdR Advies
        Planta1 Revit Online Consulting

Comment

Het principe is hetzelfde, maar doe dit in een Annotatie Family, die kun je rechtstreeks op je sheet plaatsen, (of anders voor een project in je sheet familie opnemen) en omdat je dan in de Family omgeving zit, kun je via Filled Regions en visibility parmeters idd de afbeelding maken waardoor met het omzetten van een vinkje bouwdeel A gearceerd word.

In het linkje van Martijn word een AEC EDGE artikel aangehaald, daarin staat een stap-voor-stap uitleg.

Comment

dank voor de info, ik vind het voorbeeld uit de eerste link erg goed en heb ik bij wijze van test al werkend. Waarschijnlijk willen ze hier dan op de een of andere manier nog wat van de situatie in zien, maar deze zou ik dan eventueel als linked CAD file in de family kunnen zetten. Ik heb ook weer wat iedeen op gedaan wat betreft onze sheets, lijkt erop dat ik nog wel even bezig ben om dit allemaal voor elkaar te krijgen, maar leuk vind ik het wel !
            Company Website: www.deurloobm.nl
            Revit Ideas: Is this family Mirrored? | Approve warnings | Family Type parameter just those in the family

Comment