Ik heb een V/G override ingesteld zodat alle model categories van een linked file grijs en solid fill worden. Als ik de link vervang met reload from zou die instelling bewaard moeten blijven, en dat gebeurt ook met een simpel bestand. Zodra ik de link echter vervang door een ouder, groter project (wel revit2011) verdwijnt de pattern override, terwijl de color override gehandhaafd blijft. Dit gebeurt ook in een view template. Eimand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pattern V/G override voor linked files vervalt bij reloaden, wtF?
Collapse
X
-
Nee, nog geen oplossing. Martijn (MdRadvies) kwam wel met een logisch klinkende verklaring, maar die heb ik nog niet kunnen testen. Die verklaring zou echter het probleem niet oplossen. Via mijn softwareleverancier is Autodesk van het probleem op de hoogte gesteld, en ik vermoed dat ze de engelstalige post ook gezien hebben.
De verklaring van Martijn was, vrij vertaald, dat patterns die in verschillende templates aangemaakt zijn een verschillende systeemcode kunnen hebben, ook al zien ze er hetzelfde uit. Dat verschil in systeemcode zou er dan voor zorgen dat als je de ene linked file verwisselt met een andere, de pattern override vervalt.There must be a better way...
Ekko Nap
Professional nitpicker, architect, revit consultant, etc.
Comment
-
-
Originally posted by Arno View Postsoort shared parameters, maar dan anders....
Als ik het me goed herinner zou je dan je pattern aan moeten maken in een template file, onder zelfde naam. Vervolgens template file openen, project linken en binden en dan houdt revit automatisch de al bestaande hatch aan (die dan voor ieder project dat je inlaadt dus wel hetzelfde is)...Martijn de Riet
Professional Revit Consultant | Revit API Developer
MdR Advies
Planta1 Revit Online Consulting
Comment
-
-
ook als die nieuwe links van andere templates afkomstig zijn? als ik je goed begrijp niet dus, maar ff checken? de hele reden om dit te doen was om voor project files van derden al overrides in te stellen.There must be a better way...
Ekko Nap
Professional nitpicker, architect, revit consultant, etc.
Comment
-
-
Nee, dat kan niet. TENZIJ deze derde partijen exact de zelfde benaming hebben (of jij je benaming aanpast aan die derden). Werk je met derden dan zul je hier altijd problemen mee houden. Volgens mij is het namelijk ook zo dat als zij de Pattern aanpassen of opnieuw aanmaken of hernoemen je sowieso een probleem hebt en opnieuw kunt beginnen.Martijn de Riet
Professional Revit Consultant | Revit API Developer
MdR Advies
Planta1 Revit Online Consulting
Comment
-