Announcement

Collapse
No announcement yet.

paar voor jullie hele domme vraagjes, :P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

paar voor jullie hele domme vraagjes, :P

Als ik een muur teken zie ik geen isolatie, binnenmuur, buitenmuur luchtspouw, hoe doe ik dit ?,

als ik een muur teken en daarna maak ik een haakse hoek, pakt ie altijd het hart en niet de buitenkant, zo word mij muur toch langer dan dat ik wil ? ook als ik distance meet dan meet hij ook het hart van de muren.

En hoe maak ik een spouwmuur van 360mm

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben wel bekend met autocad maar ik zou ook graag revit willen leren, maar ik krijg het niet uitgevonden. heb al naar tutorials enz. gezocht maar kon niks vinden. :banghead:

Groetjes
    Last edited by recruit92; May 29, 2011, 03:18 PM.

Vrij elementaire vragen inderdaad. De belangrijkste is de laatste lijkt me, want er is genoeg te vinden. Met de rest help ik je van de regen in de drup. Al bij het begin begonnen? http://usa.autodesk.com/revit-architecture/. Nog een tip: Bij alles wat je doet heb je allerlei opties. Anders dan bij autocad staan die opties bijna altijd ergens in de interface aangegeven. Dus als je iets aan het doen bent, kijk dan goed wat er op je scherm aan menu's, balkjes en tierelantijntjes verschijnt, dikke kans dat daar zit wat je zoekt.
    There must be a better way...

Ekko Nap
    Professional nitpicker, architect, revit consultant, etc.

Comment

Originally posted by recruit92 View Post
      Als ik een muur teken zie ik geen isolatie, binnenmuur, buitenmuur luchtspouw, hoe doe ik dit ?,
      Ligt eraan wat voor type wand je tekent. Maar als je het goede type hebt getekend, dan zal het aan de Detail Level liggen. Schaakbordje onderaan het scherm, naast de schaal. Zet deze op Medium of Fine om de lagen in de wand te zien.

als ik een muur teken en daarna maak ik een haakse hoek, pakt ie altijd het hart en niet de buitenkant, zo word mij muur toch langer dan dat ik wil ? ook als ik distance meet dan meet hij ook het hart van de muren.
      Dat kun je aanpassen door na het kiezen van de Wallfunctie de Location Line (te vinden in de Option Bar boven je scherm zodra je Wall hebt aangeklikt) te zetten op Finish Face Exterior. Verder is het in Revit in eerste instantie minder van belang om meteen goed te tekenen. De kracht van het programma zit namelijk in het feit dat je het heel makkelijk aan kunt passen. Zet hem ongeveer goed neer, en regel het vervolgens met maatvoering.

En hoe maak ik een spouwmuur van 360mm
      Door de lagen van de Wall aan te passen. Kies een Walltype wat er op lijkt > Edit Type > Edit Structure > Voeg lagen en diktes toe zoals gewenst.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben wel bekend met autocad maar ik zou ook graag revit willen leren, maar ik krijg het niet uitgevonden. heb al naar tutorials enz. gezocht maar kon niks vinden. :banghead:
      Moet je dit helemaal zelf leren? Of kun je je baas vragen om een cursus? Er zijn zat mogelijkheden om meer te leren. Voornamelijk engels, mail anders even, dan kan ik je wellicht op weg helpen (het is niet de bedoeling hier op het forum reclame te maken voor bedrijven...)
      Martijn de Riet
      Professional Revit Consultant | Revit API Developer
      MdR Advies
      Planta1 Revit Online Consulting

Comment