Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welkom

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Welkom

Welkom op de Nederlandse afdeling van het Revitforum, het snelst groeiende internetforum voor Revitgebruikers.

Een korte geschiedenisles om te beginnen:
    Revitforum is begin december 2010 opgericht uit onvrede over de gang van zaken bij de internationale Autodesk User Groep. Een flink deel van de internationale Revit Guru's heeft zijn weg gevonden naar dit forum waarmee het in korte tijd een van de belangrijkste forums is geworden op het gebied van Revit.

Aangezien op dit forum ook steeds meer Nederlandstalige gebruikers voorkomen is er voor gekozen om ook een Nederlands subforum op te richten. Op dit subforum kan in de eigen taal worden gediscussieerd over Revit en alle gebruikersvragen.

Hiernaast zal ik mijn best doen om op regelmatige basis interessante engelstalige topics te vertalen en doorposten.

Over Revitforum:
    De voertaal is Engels, en de indeling van het forum is redelijk standaard:
    Revit Architecture Forum:
    - Algemeen subforum
    - Families subforum
    - Conceptual Massing subforum

Revit Structure Forum:
    - Algemeen subforum
    - Families subforum

Revit MEP Forum:
    - Algemeen subforum
    - Families subforum

Alle versies van Revit:
    - RFO Styleguide. Er wordt gewerkt aan een internationale standaard voor het uitleveren van content. Er zijn grote overeenkomsten met de standaard die de Revit GG ook toepast.
    - Wish List en Feedback voor Autodesk. Aangezien op het forum ook een aantal werknemers van Autodesk aanwezig zijn kun je hier wishlist items en specifieke feedback kwijt.
    - Tutorials en Tips.
    - En veel andere onderwerpen.

Hiernaast is er een weblog waar geregistreerde leden hun tips kunnen delen: blog.revitforum.org.

Als laatste nog wat interessante links naar belangrijke delen / onderwerpen:
    Welcome to the Forum. Voor als je behoefte hebt je voor te stellen...
    Post of the Month. Iedere maand wordt er een PotM gekozen. Als een bericht voor jou heel belangrijk is geweest kun je die nomineren voor PotM. In dit bericht wordt uitgelegd hoe het werkt.
    List of Common Abbreviations. Zoals ook andere internetforums wordt nog wel eens met afkortingen gegooid. Kom je er echt niet meer uit dan kan je hier hoogstwaarschijnlijk opzoeken wat er bedoelt wordt.
    Index to Tips and Tricks. Zoals een goed forum dat hoort te hebben is hier ook een afdeling T&T. Maar deze link geeft je een inhoudsopgave van alle onderwerpen die worden behandeld. Zoekt wat makkelijker...

Kortom: er is een hoop te vinden. Als je vragen hebt over Revit stel ze dus gerust...
    Last edited by mdradvies; April 14, 2011, 12:03 PM. Reason: links toegevoegd
    Martijn de Riet
    Professional Revit Consultant | Revit API Developer
    MdR Advies
    Planta1 Revit Online Consulting

veel belovend,
    eindelijk een forum met veel mogelijkheden van abonneren op forum categorieën, rss feeds mogelijk, enz.
    er is tegenwoordig zoveel te volgen. ik vind het dus handig om eens per week nieuwe vragen van leden op een rijtje in mijn mailbox te krijgen.
    groet, succes en bedankt voor je inzet.

Comment